Ismertető

A Rózsadombi Általános Iskola a 2017/2018-as tanévben a Gyermekek Házá támogatásával, mentorálásával indította alternatív programját GyermekTér néven.

A program legfontosabb célja, hogy minden gyermek számára megteremtse az eredményes, hatékony, valódi tanulási esélyegyenlőséget biztosító befogadó iskolai környezetet, ahol a saját képességeinek, adottságainak megfelelően egyéni fejlődési ütemében fejlődhet, ahol a benne rejlő lehetőségek és tehetségek kibontakozhatnak. Nyújtson minden tanulónak elfogadó, biztonságos környezetet, biztosítsa az egyéni tanulási út lehetőségét, és kreativitásra ösztönözzön.

GyermekTér alapelvek

1. egész napos iskola

2. differenciált tanulásszervezés

3. kompetencia alapú oktatás

4. személyre szabott értékelés

5. integráció

6. tehetséggondozás

7. elfogadás

8. közösségfejlesztés

A GyermekTér program kiemelt feladata a biztos alapkészségek kialakítása minden tanulónál, olyan jellegű tevékenységek biztosításával, hogy saját képességeiknek megfelelő, optimális szintre juthassanak egyéni adottságaiknak figyelembevételével.

A program bevezetése felmenő rendszerben történik minden tanévben évfolyamonként egy osztály indításával. Az osztály maximális létszáma 24 fő.

A GyermekTér osztályokban ugyanazt tanítjuk, mint amit a NAT2020 előír, csak máshogy.  Fontosnak tartjuk az egyénre szabott, személyiségközpontú oktatást, a tantárgyi tudás mellett a kompetenciák fejlesztését. A program kreativitásra, önállóságra, gondolkodásra, elfogadásra neveli a gyerekeket. A GyermekTér osztályok 2-3 sajátos nevelési igényű gyereket tudnak fogadni. Pedagógusaink célja, hogy folyamatosan képezzék magukat módszertanilag  a különböző képességű és tudású gyerekek együttnevelésére, az egyéni fejlesztésre és a tehetséggondozásra. Minden gyerek más, minden gyereknek helye van nálunk!

Válassz minket, ha

  • szeretnéd, ha a nap beszélgetőkörrel kezdődne, nem pedig „Osztály vigyázz”-al,
  • nem szeretnéd házifeladattal terhelni a gyerekedet délutánonként, mert tudod, hogy napközben mindent megtanul, a délután a ti közös időtök,
  • fontos számodra, hogy a gyerekedet saját tudásszintjének megfelelően, egyénre szabottan oktassák, akár fejlesztésről, akár tehetséggondozásról van szó. Mert nálunk erről szól a differenciált oktatás,
  • befogadó, elfogadó tanárokat szeretnél, akik módszertanilag is felkészültek a különböző képességű gyerekekre. Mert mi komolyan vesszük az integrált oktatást,
  • azt szeretnéd, hogy gyermeked jól tudjon csoportban és önállóan is dolgozni. A GyermekTérben nincs frontális oktatás, kiscsoportokban, projekt alapon dolgoznak a gyerekek, miközben az önálló munkára és önellenőrzésre is felkészítjük őket,
  • szeretnél egy olyan iskolát, ami valóban használható tudást ad,
  • szeretnél egy iskolát, ami nyitott a szülők előtt,
  • szeretnél egy aktív közösséget, amelynek fontos, hogy együtt jó iskolát csináljunk.

Válassz minket, ha

  • szeretnéd, ha a nap beszélgetőkörrel kezdődne, nem pedig „Osztály vigyázz”-al.
  • nem szeretnéd házifeladattal terhelni a gyerekedet délutánonként, mert tudod, hogy napközben mindent megtanul, a délután a ti közös időtök.
  • fontos számodra, hogy a gyerekedet saját tudásszintjének megfelelően, egyénre szabottan oktassák, akár fejlesztésről, akár tehetséggondozásról van szó. Mert nálunk erről szól a differenciált oktatás.
  • befogadó, elfogadó tanárokat szeretnél, akik módszertanilag is felkészültek a különböző képességű gyerekekre. Mert mi komolyan vesszük az integrált oktatást.
  • azt szeretnéd, hogy gyermeked jól tudjon csoportban és önállóan is dolgozni. A GyermekTérben nincs frontális oktatás, kiscsoportokban, projekt alapon dolgoznak a gyerekek, miközben az önálló munkára és önellenőrzésre is felkészítjük őket.
  • szeretnél egy olyan iskolát, ami valóban használható tudást ad.
  • szeretnél egy iskolát, ami nyitott a szülők előtt.
  • szeretnél egy aktív közösséget, amelynek fontos, hogy együtt jó iskolát csináljunk.

Tantermek

A GyermekTér osztályok termei speciálisan lettek kialakítva, ezért első ránézésre nem is iskolai helyszínnek tűnnek, hanem egy kreatív képességfejlesztő, közösségi térnek. Ez összhangban áll a program célkitűzésével, és megfelelő helyszínt biztosít az innovatív programoknak.

A GyermekTér osztályokban a padok nem sorban vannak elhelyezve, hanem a kiscsoportos projekt foglalkozásoknak megfelelő, egymással szemben állnak kettesével. Szintén fontos elem a terem sarkában kialakított kuckó, ami a reggeli beszélgetőkörnek ad helyszínt. A tanári asztal – a hagyományos osztályokkal ellentétben – egy eldugott sarokban kap helyet, mert a tanítók a legkevesebb időt töltik az asztaluknál ülve. Ehelyett a diákok között mozognak, beszélgetnek, minden csoporttal a saját ritmusában, egyéni céljainak megfelelően.

Tanterem

Napirend

A GyermekTér osztályokban eltérő napirendet követünk, mint a többi osztályban. Az órarend igazodik a program céljaihoz és a gyerekek igényeihez:

  • 08:00-08:45: beszélgetőkör
  • 08:45-09:00: tízórai
  • 09:00-10:30: első nagy tanítási blokk (magyar vagy matematika)
  • 10:30-11:00: szabad játék az udvaron
  • 11:00-12:40: második tanítási blokk
  • 12:50-13:30: ebéd
  • 13:30-14:00: meseolvasás, szieszta
  • 14:00-16:00: harmadik tanítási blokk (készségfejlesztő tárgyak, rajz, zene, torna)